Klant- en servicegericht werken in de uitvaartbranche
Inleiding
Als medewerker van een begraafplaats,uitvaartonderneming, uitvaartcentrum of crematorium ben je een belangrijke ambassadeur voor de organisatie en tevens het visitekaartje. Het imago van de organisatie wordt voor een belangrijk deel bepaald door jouw gedrag en handelen.
Ben jij je bewust van jouw uitstraling en impact?
Tijdens deze training verdiepen we ons in de diverse aspecten van klant- en servicegericht werken en oefenen we benodigde vaardigheden.
Programma
Tijdens de training komen de volgende vragen en thema’s aan bod:
- Wie zijn de belangrijkste klanten en waarin verschillen ze van elkaar?
- Wat is het verschil tussen klantvriendelijk en klantgericht werken
- Serviceconcepten
- Hoe breng je klantwensen en behoeften in kaart?
- Hoe maak je klanten tot fan?
- Oefenen met actief luisteren, samenvatten en doorvragen tot de kern
- Belang van houding, spreekwijze en uitstraling richting klanten
- Omgaan met emotionele situaties en met mensen in een rouwproces
- Effectief reageren op kritische opmerkingen en klachten
- Klantgericht nee zeggen en toch een goede relatie waarborgen
Werkwijze
Tijdens deze training besteden we aandacht aan de diverse aspecten van klant- en servicegericht werken. Je leert die te vertalen naar de dagelijkse werkzaamheden. De training is zeer praktisch van opzet en een belangrijk deel van het programma is het oefenen van vaardigheden, deels met inzet van een trainingsacteur. Praktijksituaties zijn het vertrekpunt. Vooraf worden jijzelf en jouw leidinggevende gevraagd om specifieke situaties (praktijkcasuïstiek) aan te dragen ter bespreking tijdens de training.
Je ontvangt een documentatiemap en een certificaat van deelname op verzoek.
Praktische informatie
Doelgroep
Medewerkers van begraafplaatsen en gravenadministraties, uitvaartondernemingen en uitvaartverenigingen, uitvaartcentra en crematoria
Niveau
Operationeel (praktijkgericht)
Datum
Vrijdag 9 juni 2023
Werktijden
9.00-16.30 uur
Locatie
Regio Midden Nederland, afhankelijk van de aanmeldingen
Aantal deelnemers
6 tot 12 personen
Studiebelasting
Een voorbereidende opdracht van 1 uur tijd
Investering
€ 395,- p.p. inclusief verblijfkosten en documentatiemap.
Is vrijgesteld van BTW
LOB-leden ontvangen een korting van 10% (kortingscode: LOB-lidmaatschapsnummer)
Aanmelding
Via de website of het aanmeldingsformulier, uiterlijk 4 weken voor aanvang van de opleiding
Informatie
Wim van Oort, contact@gedenkparkontwikkeling.nl of 072-5814749
Overige
Deze praktijktraining kan ook in-company verzorgd worden of als teamtraining